Just another WordPress site

Halitosi

L’halitosi, també coneguda com a «mal alè», és un problema que s’acostuma a associar a una mala higiene bucal o a malalties de la cavitat bucal, però també pot indicar malalties sistèmiques greus que requereixen un diagnòstic i un tractament.

En general, el mal alè es deu a l’acció dels bacteris localitzats, principalment, al dors de la llengua i al solc gingival. L’estructura papil·lar de la llengua fa que es retinguin restes d’aliments que es descompondran a causa de l’acció de la població microbiana present, la qual cosa produeix compostos volàtils de sulfur (CVS), que són responsables, en gran mesura, de la mala olor i que deriven de la degradació de les proteïnes.

La saliva lubrifica i oxigena la cavitat oral i té propietats antimicrobianes, de manera que la quantitat i la qualitat de la saliva són importants. Els pacients amb xerostomia (poca saliva) produeixen més CVS i això provoca la mala olor.

El mal alè també es relaciona amb la densitat i les característiques dels bacteris presents a la llengua i a la cavitat oral. S’ha vist que als pacients amb halitosi hi ha una proporció superior d’anaerobis i inferior de flora protectora.

 

TIPUS D’HALITOSI

Halitosi FISIOLÒGICA. Factors orals no patològics.

 

Halitosi PATOLÒGICA

Halitosi ORAL. 90 % dels casos. A la cavitat bucal.

 

Halitosi EXTRAORAL

 

TRACTAMENT

Per començar, cal realitzar una HIGIENE de boca correcta, raspallant les dents, passant la seda dental, i glopejant i gargaritzant amb clorhexidina a baixa concentració dues vegades al dia.

Si no hi ha cap millora, s’han de valorar estudis complementaris per descartar causes orals i extraorals.

L’odontòleg, amb ajuda del metge de capçalera, ha de supervisar aquests procediments de manera regular.

ASSSA Assegurances de Salut
La informació publicada en aquest mitjà no substitueix ni complementa cap manera l’atenció directa d’un metge, ni el seu diagnòstic, ni el tractament que prescrigui; tampoc s’ha d’utilitzar per a l’autodiagnòstic.
L’ús que faci el lector d’aquest servei es realitza sota la seva exclusiva responsabilitat.
ASSSA recomana que per a qualsevol qüestió relacionada amb la seva salut consulti sempre amb un metge.
Tornar

Dejuni intermitent, com pot millorar la nostra salut?

desembre 8, 2021 Consells de salut

Possiblement hem sentit parlar d’això, però sabem el que és?…

Mindfulness: el camí cap a un esport conscient

octubre 13, 2021 Consells de salut

Està més que demostrat que l’esport i l’exercici físic tenen un impacte positiu en la nostra …

Què és la intolerància a la lactosa? Causes i actuació

febrer 1, 2023 Consells de salut

La llet i els derivats lactis de vaca o altres animals, com el formatge o el iogurt, són el princip…

ASSSA Magazine 33Gen - Jun 2024

ASSSA Magazine 32Jul - Des 2023

ASSSA Magazine 31Gen - Jun 2023

ASSSA Magazine 30Jul - Des 2022

Veure totes les revistes

Política de cookies Política de privacitat Avís Legal Desarrollado por Espira

    ET TRUQUEM

    Emplena el formulari i et truquem

    Truca'ns al 965 200 106

    965 200 106

    Seleccioneu l'idioma

    Trieu l’idioma en què voleu mostrar el bloc

    Tancar

    NOTA INFORMATIVA

    REGLAMENTO PARA LA DEFENSA DEL ASEGURADO DE ASSSA

    Este reglamento tiene por objeto regular el funcionamiento del Servicio de Atención al Cliente y del Defensor del Asegurado de ASSSA, así como las relaciones entre ambos. Se rige por la Ley 44/2002 de 22 de noviembre, de Medidas de Reforma del Sistema Financiero y por la Orden ECO 734/2004, de 11 de marzo, sobre los departamentos y servicios de atención al cliente de las entidades financieras.

    El Reglamento para la defensa del asegurado puede solicitarlo en la siguiente dirección de correo: sacquejasyreclamaciones@asssa.es.

    Tancar

    INFORMACIÓ SOBRE EL QUADRE MÈDIC DENTAL

    EXCLUSIVAMENT PER A ASSEGURATS QUE DISPOSIN DE PÒLISSA DENTAL

    CONTINUAR