Just another WordPress site

Fotoprotectors o cremes solars: quin triar?

El sol és fonamental per a la vida i té efectes positius sobre l’organisme, com ara facilitar la síntesi de vitamina D o millorar l’estat d’ànim.

D’altra banda, les radiacions ultraviolades del sol també tenen efectes negatius: disminueixen les defenses immunitàries, envelleixen prematurament la pell i afavoreixen l’aparició de càncer cutani i de cataractes en els ulls.

Els factors a tenir en compte són:

Tipus de fotoprotectors

L’índex que avalua quant temps extra podem exposar-nos es coneix com a Factor de Protecció Solar (FPS) i la seva numeració la trobem en tots els envasos. Per exemple, si la nostra pell enrogeix amb una exposició de 10 minuts, un fotoprotector amb FPS de 15 ens permetria estar 15 vegades més exposats sense cremar-nos, és a dir 150 minuts (2,5 h), encara que en la pràctica no és tan proporcional.

En la primera exposició cal un FPS alt i anar rebaixant-lo en els dies posteriors. L’FPS ha de ser més alt en fototips baixos (persones amb tonalitat de pell clara), en nens, en dies de temps prolongat d’exposició, a la muntanya, en contacte amb l’aigua, neu, gespa, asfalt o terra i en grups de risc.

Segons la seva composició, els protectors es divideixen en tres tipus: els filtres físics (efecte pantalla mineral), els químics o orgànics i els biològics. Per la seva innocuïtat (no s’absorbeixen) i la seva eficàcia els filtres orgànics són els més aconsellables.

La major part dels filtres solars ofereixen una bona protecció als UVB, però no a l’acció dels UVA. Cal fixar-se en l’envàs per a comprovar que es tracti de filtres d’espectre ampli que cobreixin tots dos i si també filtren els infrarojos millor encara.

Recomanacions

L’exposició al sol ha de fer-se amb responsabilitat:

Dra. Laura Marqués
Dermatòloga en Hospital Clínic Costa Brava

ASSSA Assegurances de Salut
La informació publicada en aquest mitjà no substitueix ni complementa cap manera l’atenció directa d’un metge, ni el seu diagnòstic, ni el tractament que prescrigui; tampoc s’ha d’utilitzar per a l’autodiagnòstic.
L’ús que faci el lector d’aquest servei es realitza sota la seva exclusiva responsabilitat.
ASSSA recomana que per a qualsevol qüestió relacionada amb la seva salut consulti sempre amb un metge.
Tornar

Candidiasi

agost 18, 2021 Consells de salut

Les infeccions de pell i mucoses per fongs levaduriformes del gènere càndida són processos d’in…

Com tractar la sarcopènia o pèrdua de la massa muscular

octubre 6, 2021 Consells de salut

La sarcopènia és una malaltia muscular progressiva que consisteix en la disminució gradual de la …

farmaciola

Què ha de tenir la farmaciola de casa?

agost 28, 2024 Consells de salut

La farmaciola és un recurs de primera necessitat per oferir una resposta adequada en cas de possibl…

ASSSA Magazine 36Jul - Des 2025

ASSSA Magazine 35Gen - Jun 2025

ASSSA Magazine 34Jul - Des 2024

ASSSA Magazine 33Gen - Jun 2024

Veure totes les revistes

Política de cookies Política de privacitat Avís Legal Desarrollado por Espira

ET TRUQUEM

Emplena el formulari i et truquem

Ets assegurat/da?

Truca'ns al 965 200 106

965 200 106

Seleccioneu l'idioma

Trieu l’idioma en què voleu mostrar el bloc

Tancar

NOTA INFORMATIVA

REGLAMENTO PARA LA DEFENSA DEL ASEGURADO DE ASSSA

Este reglamento tiene por objeto regular el funcionamiento del Servicio de Atención al Cliente y del Defensor del Asegurado de ASSSA, así como las relaciones entre ambos. Se rige por la Ley 44/2002 de 22 de noviembre, de Medidas de Reforma del Sistema Financiero y por la Orden ECO 734/2004, de 11 de marzo, sobre los departamentos y servicios de atención al cliente de las entidades financieras.

El Reglamento para la defensa del asegurado puede solicitarlo en la siguiente dirección de correo: sacquejasyreclamaciones@asssa.es.

Tancar

INFORMACIÓ SOBRE EL QUADRE MÈDIC DENTAL

EXCLUSIVAMENT PER A ASSEGURATS QUE DISPOSIN DE PÒLISSA DENTAL

CONTINUAR