Just another WordPress site

Primers auxilis en cas d’ofegament

5 de juliol de 2023Consells de salut

Primers auxilis ofegament

A l’estiu, una de les activitats més freqüents és banyar-nos a la platja o la piscina. Per això, a més de la prevenció, és vital conèixer les pautes bàsiques d’actuació en cas de negada per poder socórrer la víctima ràpidament.

Prevenció

Si som a la platja, primer hem de fixar-nos en el color de la bandera que indica l’estat de la mar: verd (es permet el bany), groc (precaució) i vermell (es prohibeix el bany).

Dutxar-se, si és possible, abans del bany és molt útil per adaptar la temperatura corporal i evitar‑ne un descens brusc quan ens submergim, ja que això provoca una reacció al sistema circulatori i fa que ens arribi menys sang al cervell. Això pot produir un desmai (síncope) i es coneix com a «tall de digestió» o hidrocució.

Pautes d’actuació

Si observem que algú s’està negant o es troba inconscient a l’aigua, hem de seguir la regla PAS: Protegir, Alertar, Socórrer.

  1. Protegir: ens hem d’autoprotegir (hem d’estar tranquils i segurs) i calmar la persona que està en perill.
  2. Alertar: hem de trucar al 112, tant perquè es desplacin al lloc dels fets com perquè ens donin instruccions.
  3. Socórrer: és l’últim pas a seguir.

Passos a seguir:

Per començar, ens hem d’autoprotegir i garantir la nostra seguretat per evitar negar-nos amb la víctima. Per això, si no sabem nedar, no hem d’intentar rescatar la persona en perill, sinó que hem d’avisar algú altre.

A continuació, traurem la persona de l’aigua tot mantenint lliures les vies aèries (nas i boca), tant si està conscient com si està lluitant per evitar negar-se.

Quan haguem sortit de l’aigua, l’hem de posar de panxa enlaire. Comprovarem si la víctima respon als estímuls mitjançant preguntes (auditius), tocaments (tàctils) o pessics (dolorosos).

Si respon, hem de comprovar com es troba i valorar si hem de trucar al 112.

Si no respon, demanarem ajuda a les persones del voltant, avisarem al 112 i connectarem el mans lliures del mòbil per rebre instruccions mentre actuem. Podrien passar dues coses:

 

RCP

1r. Comencem amb cinc ventilacions boca a boca. Posarem les mans a la front i a la barbeta i mourem el cap enrere. Pinçarem el nas amb els dits índex i polze. Cobrirem la boca de la víctima amb la nostra. Insuflarem aire durant aproximadament un segon. Ho repetirem cinc vegades i després permetrem que els pulmons es buidin deixant de pinçar el nas.

2n. Massatge cardíac (compressions) a un ritme de 110 per minut amb les mans entrellaçades sobre el centre del pit (a l’extrem inferior de l’estèrnum). Farem 30 compressions.

Després d’acabar el primer cicle, farem sempre dues ventilacions i 30 compressions. Continuarem així fins que ens esgotem i ens donin el relleu, fins que la víctima respongui i comenci a respirar, o fins que arribi ajuda especialitzada.

Tenir aquests coneixements pot salvar vides.

ASSSA Assegurances de Salut
La informació publicada en aquest mitjà no substitueix ni complementa cap manera l’atenció directa d’un metge, ni el seu diagnòstic, ni el tractament que prescrigui; tampoc s’ha d’utilitzar per a l’autodiagnòstic.
L’ús que faci el lector d’aquest servei es realitza sota la seva exclusiva responsabilitat.
ASSSA recomana que per a qualsevol qüestió relacionada amb la seva salut consulti sempre amb un metge.
Tornar

Halitosi

novembre 23, 2022 Consells de salut

L’halitosi, també coneguda com a «mal alè», és un problema que s’acostuma a associar a una …

Primers auxilis en cas d’ennuegament

Primers auxilis en cas d’ennuegament

setembre 22, 2023 Consells de salut

L’ennuegament és un accident bastant freqüent que es produeix quan un objecte estrany es queda a…

Cel·lulitis Bacteriana: Què és, Símptomes i Tractament

novembre 10, 2021 Consells de salut

La cel·lulitis infecciosa és una infecció bacteriana aguda en la pell, però no contagiosa, que a…

ASSSA Magazine 33Gen - Jun 2024

ASSSA Magazine 32Jul - Des 2023

ASSSA Magazine 31Gen - Jun 2023

ASSSA Magazine 30Jul - Des 2022

Veure totes les revistes

Política de cookies Política de privacitat Avís Legal Desarrollado por Espira

    ET TRUQUEM

    Emplena el formulari i et truquem

    Truca'ns al 965 200 106

    965 200 106

    Seleccioneu l'idioma

    Trieu l’idioma en què voleu mostrar el bloc

    Tancar

    NOTA INFORMATIVA

    REGLAMENTO PARA LA DEFENSA DEL ASEGURADO DE ASSSA

    Este reglamento tiene por objeto regular el funcionamiento del Servicio de Atención al Cliente y del Defensor del Asegurado de ASSSA, así como las relaciones entre ambos. Se rige por la Ley 44/2002 de 22 de noviembre, de Medidas de Reforma del Sistema Financiero y por la Orden ECO 734/2004, de 11 de marzo, sobre los departamentos y servicios de atención al cliente de las entidades financieras.

    El Reglamento para la defensa del asegurado puede solicitarlo en la siguiente dirección de correo: sacquejasyreclamaciones@asssa.es.

    Tancar

    INFORMACIÓ SOBRE EL QUADRE MÈDIC DENTAL

    EXCLUSIVAMENT PER A ASSEGURATS QUE DISPOSIN DE PÒLISSA DENTAL

    CONTINUAR